lunes, 27 de octubre de 2008

Barraquisme

Aquest cap de setmana, aprofitant la festivitat de Sant Narcís, vaig anar amb uns amics a les barraques de Girona. Jo havia sentit parlar molt d'aquestes festes però mai no hi havia anat, i he de dir que l'ocasió ha sigut suficientment interessant com per motivar aquesta entrada al blog.

A Girona tinguérem més d'una benvinguda. La primera vingué de part del fred i la humitat; creuar el riu Onyar i la Devesa de Girona en una nit de finals d'octubre és lo que té. La segona vingué de part dels maulets, que tenien la seua barraca instal·lada just a l'accés des de la Devesa a l'explanada de les barraques; no és que la presència dels maulets en una festa com esta siga especialment significativa, però he de confessar que em va sobtar trobar tantes estelades i tants "Canya contra Espanya" a les primeres de canvi. La tercera vingué de la mà dels meus amics i de tota la gent que per allà pululava en lo que semblava el preludi de una gran nit: música, alcohol i gentola.

La festa del barraquisme està molt bé muntada. Per una part tens tot un espai gegant amb barraques de diverses associacions i grups que venen tot tipus de begudes i menjar (a qui no li ve de gust un frankfurt o un gofre a les tres de la matinada?), per altra part, tens una fira ambulant a mena de Port Aventura desmuntable amb el seu prop Bronx inclòs i aparentment segura, però què voleu que vos diga... jo no vaig muntar en cap atracció.

La zona de barraques és realment la joia de la corona. L'ambient era molt hippie, la gent molt alternativilla, n'hi havia fins gossos per ahí (!qué escándalo!). La cosa recordava una mica a la Festa Major de la Autònoma de Barcelona o inclús a las paelles del Poli de València. I, com passa a eixes altres festes, hi han unes condicions bàsiques per poder gaudir de la festa:

1. Protecció contra el fred: s'ha de ser nòrdic, portar un abric polar o agafar-se una bona taja per aguantar les adverses condicions climatològiques.

2. Acció social: s'ha de ser local o estar relacionat amb algun local. A la zona de barraques la diversió ve donada per beure, fumar porros i parlar en la gent que te vas trobant; ara bé, la gràcia de trobar-te en la gent està en que l'has de conèixer abans, de fet, molts gironins em comentaren que tenen una colla d'amics que només veuen per festes, o siga d'any en any.

I és que a les festes, com a qualsevol altra faceta de la vida, el que compta és estar preparat per l'entorn i tindre bons contactes.

1 comentario:

  1. I jo em pregunto, a qui li pot venir de gust un gofre a les tres de la matinada?

    ResponderEliminar